fredag, februar 10

Kommentering og kommandering

Pappa tror jeg kan bli kommentator når jeg er ferdig som fotball-proff.

Ikke bare vil jeg mye heller se fotball enn barne-TV på TV. Jeg kommenterer også!

Selvsagt sier jeg "Offt ball" mye (Jeg kan jo ikke navnet på spillerene enda), men jeg sier både "båooow" ("mål") når målet synes i TV-ruta, og "(h)owa" ("hodet") når det slås høye baller, også.

Så jeg tror nok jeg skal tackle en kommentatorrolle bra når jeg blir stor.

Pappa har nok hatt litt innvirkning på meg her også, da (Arkivbilde fra september 2004)

Det er forresten ikke bare fotball jeg kommenterer. Vi hører en del fly hjemme hos oss. Og da sier jeg for eksempel "Åpf pff påf tæ" ("Høyt oppi lufta"). Også kommenterer jeg dyrelyder når jeg ser dyr.

Men mamma og pappa mener at jeg ikke bare kommenterer. Jeg kommanderer visst en del også. "Iss-te" sier jeg ganske mye. Ikke så rart egentlig, siden det betyr flere ting. Det betyr jo blant annet både "sitte" og "kaste".

Synes ikke jeg kommanderer så mye jeg, bare fordi jeg liker at mamma og/eller pappa sitter rolig ved siden av meg når jeg skal spise.

Pappa er ikke enig med meg. Tidligere har han sagt at han tror jeg kan bli en ramp når jeg blir stor. Nå er han redd jeg kommer til å utsette mange for drikkepress også. I dag utsatte jeg nemlig pappa for drikkepress når vi spiste lunsj. Jeg spiste kun når pappa hadde fulgt oppfordringen min om å drikke fra vannglasset sitt. Da tok jeg en bit. Ikke ellers!

Hva skal jeg si til dette? Vel, bare "det er jo sånn det skal være, det!"

Ha det bra...

1 Comments:

At 15/2/06 08:31, Blogger Kjartan, Eirin, Kaja og Mathea Sørheim said...

Fint at du kommandere pappaen din litt av å te. Tror du kan trenga den egenskaben seinare åg....

Kjekt å se ka dokke drive me alle tri.

Savne dokke

Eirin

 

Legg inn en kommentar

<< Home