torsdag, februar 9

Hyttetur og Grand Prix

I helga var vi på hyttetur, på den flunka nye personalhytta til NMS. Vi var faktisk de første gjestene der, siden hytta sto ferdig!

Grunnen til at vi reiste dit, var at det var "Siste sjansen" og finale i norsk Grand Prix i helga. Og det ville mamma og pappa se sammen med fadderene mine, Finn og Liv-Reidun. Oskar fikk også se, men vet dere hva... Jeg måtte ligge i senga mi på rommet mitt å bare høre!!!

Pappa holdt med "Alvedansen". Den gav ham "Dollie De Luxe"-vibber, sa han. Det var en etnisk låt som han mener bør kunne komme på topp 5 i den internasjonale finalen, i alle fall hvis det ikke er så mange andre etniske innslag. Pappa sier han skal holde med Norge i den internasjonale finalen i år! Det har han jo ikke for vane å gjøre...

Og jeg, jeg er selvsagt enig med pappa!

For en gangs skyld var forresten Pappa og Finn enige om hvem som skulle vinne. Mamma også. Så de fleste var veldig fornøyde i finalen. Selv om både Finn og Pappa var litt snurt over at konene hadde glemt å pakke ned dressen i anledning kvelden. Begge tok det som en selvfølge at konene husket det når det først var de som pakket.

Pappa hadde selvsagt ikke tid til å ta bilder under Grand Prix-sendingene, men han tok mye bilder ellers, mest av meg selvsagt...

Det ble litt Settlers, ja. Som dere ser på bildet til venstre (I alle fall om dere bruker Internet Explorer), så måtte Mamma ha litt hjelp for å slå Pappa. - Og vi klarte det den ene gangen.

Finn måtte også ha litt hjelp av Oskar, uten at det hjalp så mye...

Jeg og mamma lagde boller.

Og jeg hjalp til å rydde når vi skulle reise...

..Men ikke så lenge. Jeg satt og koste meg med barne-TV (DVD'en min med dyr, som jeg liker så godt) på loftsstua, mens de andre jobba på. Jeg blir ganske så oppslukt av den CD'en!




Så reiste vi. Det tok litt tid å reise også, for verken Pappa eller Finn hadde tatt med kjettinger. Det hadde heldigvis naboene.

8 Comments:

At 16/2/06 04:12, Blogger Maria og Espen Tveten said...

Takk og takk. Endelig en god blogg om GP. Er veldig spent på å høre Alvedans, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal få det til her nede. Men en samstemmighet hos Øyvind og Finn, trenger ikke bety braksuksess for Norge. Men denne gangen skal jeg ikke være fordumsfull. Så lenge Norge klarer å skille seg ut, er det håp. Men jeg er fortsatt i tvil om at Øyvind kommer til å heie på Norge. Tipper ham lurer med seg det tyrkiske flagget uansett.

Espen

 
At 17/2/06 23:15, Anonymous Anonym said...

Jo da, går ann å holde med flere, men Norge er der oppe et sted.

Husker forresten en som var enig i at Haldor Legreid skulle videre på bekostning av Mocci. (Skandale!) Var ikke akkurat braksuksess det heller ;-) Vi får se i år...

 
At 18/2/06 06:49, Blogger Maria og Espen Tveten said...

Desverre var det ingen som forsto Haldors unike særpreg. Europa gikk glipp av perle, og utrolig nok er det ikke mange i Norge som sørger over det.

Espen

 
At 18/2/06 22:43, Anonymous Anonym said...

Haldor var mega-god, han. Likte sangen, men det var ikke en GP-låt. Og når NRK klarer å rote bort en betydelig porsjon stemmer gitt via SMS, og vi ikke sender Mocci videre med tidenes GP-låt, så må jo bare den norske entusiasmen bli lammet. Og det er bare naturlig!

Nå sitter jeg forøvrig og ser den islandske finalen på nettet. Om de sender "Útópia" med Dísella Lárusdóttir videre, så skal vi få slite "big time". Får bare med meg bruddstykker på en dårlig linje, men inntrykket av denne låta er svært god.

Litauen blir forøvrig ingen trussel om vi dømmer ut fra andre semifinale der... Det eneste måtte være om de sendte "Highway" videre, med tidenes falskeste låt. Litt sjarmerende var den, men ikke nok til å slå Norge i år, tror jeg.

For de som ikke visste det, spenningen kan du følge på www.esctoday.com.

Ellers er radiokanalene www.escradio.com, og en kanal du kan finne via søk på melodifestivalen på www.svt.se kanaler det er verd å ha stående på konstant i bakgrunnen.

Det er gode tider...

 
At 18/2/06 23:38, Anonymous Anonym said...

Oppdatering: I morgen er det sikkert landesorg på Island. Av en eller annen grunn ble ikke Dísella stemt fram. De er like talentløse på stemmegivning på Island som i Norge.

Konsekvensene må vi musikk-kjenere lide, gjennom internasjonale GP-finaler et godt stykke fra det optimale!!!

Island har altså klart mesterstykke å nekte Hellas-tur på en tyrkisk-inspirert Benedicte Adrian-"sound-a-like" (Kan noe bli bedre enn en tyrkisk-inspirert Benedicte Adrian-"sound-a-like"? - Trodde ikke det, nei!), til fordel for en svært god - men ikke på langt nær så god "Silvía Nótt"(!). Spennende bidrag fra Silvía, men Island kunne hatt en internasjonal vinner i "Útopía". Skandale!

Skuffa nå!

 
At 18/2/06 23:49, Anonymous Anonym said...

PS. Det å høre "radioteateret" på Islandsk kan anbefales for de som trenger å få opp humøret...

 
At 20/2/06 03:39, Blogger Kjartan, Eirin, Kaja og Mathea Sørheim said...

Hva i all verden skal man bidra med i denne unike og svært sære debatt...

Jeg får si som man sier i Thailand ผม ไม เขาไจ เลอย

Kjartan

 
At 22/2/06 05:11, Blogger Maria og Espen Tveten said...

Jeg vil meddele at Thailand fortoner seg som et paradis for GPelskere. Hittene her ville glatt funnet sin plass i toppen av Gplistene. De er litt ureine i stilen, litt falske iblant og litt østeuropeiske i tonesettet. Minner om Makedonia for noen år siden, regner med at alle skjønner hva jeg sikter til her.

Espen

 

Legg inn en kommentar

<< Home