onsdag, januar 18

Apekatter og mobilitet


Nå har jeg vært syk noen dager. Det er ikke noe gøy!!! Har hatt utslett og feber, og hosta stygt. Pappa lurte på om jeg hallusinerte også, siden jeg så masse apekatter som fløy forbi vinduet når vi spiste. ("Oh, oh, oh, ah, ah, ah, i, i, i" sier jeg når jeg ser apekatter) Men han tar jo feil, for jeg kunne jo se at det var apekatter... Men jeg vil heller snakke om noe gøyere enn det å være syk...

Mens vi sto og spilte "offt ball" i gangen her på lørdag, så strakk jeg meg opp mot dørhåndtaket på soveromsdøra, og klarte å ta borti den, hvorpå pappa gikk og fortalte mamma at "Hallo!! - Nå er det ikke mer enn 14 dagers tid til Amund klarer å åpne dørene her i huset".

Morgenen etter, på søndag, så lå pappa som vanlig å snorka og sov til lenge etter klokken 07.30 (At han gidder!!), mens mamma og jeg var i stua. Pappa grynta litt over at mamma slapp meg inn på soverommet et par ganger, og ikke tok meg med ut igjen (Han ville visst sove enda lenger!!). Men når mamma hadde hentet meg et par ganger, så skjønte de begge at det ikke var mamma som hadde åpnet døren.... DET VAR MEG!!! Jeg lukket opp døren minst 3 ganger denne morgenen. ... Det kan godt ha vært mer enn tre ganger også, men jeg kan jo ikke telle lenger enn til det.

Så nå kan jeg altså - i tillegg til at jeg kan klatre opp på do, på stoler, på kjøkkenbordet (og snart opp i spisestolen min, og snart ut av senga) - så kan jeg nå altså bevege meg fritt rundt i alle rom i huset! Det er herlig å bli stor - syns nå jeg i alle fall!