søndag, januar 15

Mer om "offt ball"

Hei igjen.

Ville bare fortelle at jeg blir stadig bedre i "offt ball" (fotball). På barnehagen har de et mål som det er gøy å sparke ballen inn i. Hjemme har jeg måttet skyte ballen i mål mellom beina på pappa - eller jeg har spredt beina så pappa kan skyte mål på meg. Nå har pappa kjøpt et mål som vi har hjemme i gangen, men det er fortsatt gøy å skyte ballen i mål mellom beina også...

De siste dagene har pappa og jeg øvd på å trixe ballen og på å ta ballen på "hoa" (hodet), på volley osv. Jeg er blitt ganske flink. Pappa har sett på bloggen til mamma'en og pappa'en til Filip (http://rabenorolahy.blogspot.com) at Filip bruker begge beina når han sparker. Pappa sier det er lurt å kunne sparke ballen med begge beina, men det er jo mye enklere med høyra. Så nå har pappa begynt å legge ballen helt inntil veggen så jeg ikke kommer til med høyra. Så noen ganger sparker jeg med venstra også. Men det hender også at jeg lurer pappa og flytter ballen med hendene, sånn at jeg kan skyte med høyra.

Pappa har nok høye ambisjoner på mine vegne, men han er flink til å gjøre det moro og ikke seriøst. (Og det er skikkelig gøy med fotball fortsatt!) Tror nok jeg skal få velge selv hva jeg blir når jeg blir stor. Pappa sier det er et fritt valg. Akkurat som at jeg velger selv om jeg skal holde med Liverpool eller ikke. Det sier pappa at er mitt valg, og så pleier han å følge opp utsagnet med noe om at det er hans valg om jeg skal ha tak over hodet, eller ikke. Hva han nå mener med det...

Vi snakkes. Ha det bra :-D

1 Comments:

At 9/2/06 09:25, Anonymous Anonym said...

Hei Amund
Her synes tante Mona at du ligner veldig på mamman din.

 

Legg inn en kommentar

<< Home