onsdag, januar 25

Pappa lar meg leke på motorveien!


Pappa pleier ofte å sammenlikne det å ikke innordne seg under Guds vilje med det å la ungen sin leke på motorveien. (Med det så mener han at det er ikke alle regler vi forstår, men det er noen som vet bedre enn oss og vil beskytte oss).

Vel! Jeg ville bare si at nå har pappa latt meg leke på motorveien. Lenge! Mamma, Pappa og jeg har nemlig spilt fotball på E18 !!

På torsdag kjørte vi nemlig til østlandet, der det skulle vise seg at mamma og pappa forlot meg!

Vel, dette var da et svært lite hyggelig blogg-innlegg, sier du kanskje, men det var ikke så ille som det høres ut altså.

Mamma og pappa forlot meg ikke for mer enn drøye 30 timer, men det er det lengste jeg har vært borte fra begge to siden tidenes morgen. Mamma og Pappa var nemlig i bryllup til Ingeborg og Vidar på Beitostølen på lørdag, og jeg fikk ikke være med:-(

Men det var ikke så farlig, for jeg fikk være hos farfar og farmor. Og der storkoste jeg meg! Sto til og med opp på natta, for å ligge inne hos dem og kose meg :-)

Men jeg var også utrolig glad for å se igjen mamma og pappa, og ble helt propell da de kom tilbake på søndagen...

Vel, tilbake til fotballen på E18. Det var utrolig dårlig vær på torsdagen, og vi brukte 14 timer fra Stavanger til Bamble. Skulle egentlig til Horten, men det ble litt sent og da måtte vi sikkert stått mer i kø, for det var flere traktorer (alle store kjøretøy er traktorer, nemlig) som hadde kjørt av veien mellom Porsgrunn og Larvik. Det var etter at et par andre traktorer hadde kjørt av veien ved Grimstad og vi måtte stå stille i kø i 3 timer, at vi spilte fotball på E18. Det var gøy, selv om Pappa ikke likte at jeg hele tiden prøvde å sparke ballen i bekken.

I det de hadde klart å trekke opp den ene traktoren av grøfta, så kjørte det ut en til like ved. Det var derfor vi sto så lenge der...

Men: Så lenge jeg får leke litt på motorveien innimellom, så er 14 timer i bilen ikke noe problem for meg.

Amund.

PS. Det som er et problem, er at jeg spydde for første gang i mitt liv da jag hadde våknet på natta i Horten, natt til mandag - mer enn 3 ganger, som er så langt jeg klarer å telle. Det var ikke noe gøy - og jeg ble litt.. vel - egentlig veldig - redd. Men det gikk bra det også, - og hjemreisa på mandag gikk også bra :-)

1 Comments:

At 9/2/06 09:33, Anonymous Anonym said...

Hvis det fortsetter sånn Amund - så må du si fra til tante.
Tante vet forskjell på ekte fotballbaner og E18 - det er vel ikke værst til tante og være.

 

Legg inn en kommentar

<< Home