søndag, november 19

Senga er høyere fra den andre siden!

En ting glemte jeg å fortelle fra mormor var her. Nemlig at jeg endelig klarte å komme ut av senga av meg selv. Da jeg la meg den ene kvelden, så klarte jeg endelig å slenge beinet over kanten og komme meg ut. Hele fire ganger gjorde jeg det den kvelden. Pappa og mamma var ganske bestemte på at jeg ikke fikk lov, så når jeg kom ruslende ut i stua, så ble jeg båret rett inn i senga igjen.

Da fant jeg ut noe lurt. Jeg krabbet ut av senga uten å gå ut i stuen etterpå. Da kunne jeg leke stille inne på gulvet på rommet mitt, uten at mamma og pappa visste at jeg var ute! Etterpå kunne jeg bare krabbe stille tilbake i senga mi igjen uten at de visste at jeg hadde vært ute - trodde jeg... Når jeg skulle oppi igjen så virka senga plutselig mye høyere. Jeg klarte i alle fall ikke å klatre oppi igjen. Så da begynte jeg å grine mens jeg ropte "Pappa jempe" (Pappa hjelpe). Jeg var avslørt.

Jeg fant en ny sannhet denne kvelden: Gresset er kanskje ikke grønnere på den andre siden av gjerdet, men "Senga er i alle fall høyere fra den andre siden"!