onsdag, august 30

På husjakt

17.aug-22.aug 06

I helgen var vi i Bamble og Horten igjen. På torsdag kom vi til Bamble, og der var også Heidi. På fredag reiste vi tidlig videre. Da skulle vi se på hus. Mamma og pappa var på 9 visninger på fredag, men jeg var bare med på 6 av de. Men det var gøy. ”Se på annet hus” sa jeg til de som bodde i huset hver gang vi kom til et nytt hus. Men jeg sa også ”Fint hus”, da. På det ene stedet fikk jeg en leketraktor med tilhenger av dama som bodde der. Hun hadde visst ikke bruk for den mer. På lørdag skulle pappa spille fotball i Horten (Utdrikningslag og reunion med laget han var med på å stifte, Trost). Mamma hadde lyst til å besøke Stina og Vidar og Ingeborg i Oslo, så da var jeg hele lørdagen med farmor og farfar igjen. Det var som vanlig gøy.

På søndag besøkte vi Malin, og mamma og pappa dro for å se på et hus for annen gang, sammen med farmor og farfar. De likte visst dette huset veldig godt, alle sammen. Så på mandag la mamma og pappa inn bud på huset. Det ble budkamp, og dagen etter ga mamma og pappa seg på 180.000 over noe som kalles for prisantydning. De syntes visstnok det var ganske mye penger. De er redd de ikke kommer til å finne et like fint hus til en sånn pris, men de fortsetter å lete etter hus i området Tønsberg, Stokke og Sandefjord. Vi skal visst flytte dit når jeg har blitt storebror.

På grunn av budkampen og at pappa måtte søke på en jobb, så ble avreise til hytteturen denne uka litt forsinket. Vi dro først fra Horten på tirsdag (bursdagen min, som vi visstnok skal feire på torsdag og til helgen). På vei til hytta var vi innom Agnar og Johanna, som har flyttet til Mandal. Der har de kjøpt et hus som likner veldig på huset mamma og pappa holdt på å kjøpe. Jeg tror mamma og pappa likte huset til Agnar og Johanna også!