tirsdag, november 28

Sit-rapp: Sjukdom i heimen

Kort innom med en liten sit-rapp (situasjons-rapport!)

Jeg har vært mye sammen med pappa de siste dagene, for mamma har vært syk. Det har vært så rolige dager at det ikke var vanskelig å levere meg i barnehagen i dag. Normalt vil jeg jo helst være masse sammen med mamma og pappa. Men det har jeg vært nå.

Først var jeg syk. Jeg kastet opp - både da jeg besøkte Elias på onsdag og et par ganger på torsdag. Men denne gangen ble jeg ikke redd, slik som sist jeg kastet opp - for lenge siden. Det var bare vondt i magen før jeg kastet opp.

Når jeg var frisk igjen var pappa dårlig et par dager. Men mamma har vært dårlig lenge. Hun er forkjøla og har stor mage. Dessuten har hun hatt bihulebetennelse en uke nå, og har masse vondt i hodet. Så da ligger hun og sover masse, og jeg må inn å kose henne på kinnet og på hodet innimellom. Og innimellom må jeg klatre litt på hodet hennes også, for det er jo kjedelig å bare kose!

Men jeg har vært masse sammen med pappa de siste dagene. Han har vært hjemme fra jobb og leka med meg. Da har vi kjørt med bilane, leka med toget og spilt masse fotball. Jeg har til og med begynt å drible litt. Det mest avanserte så langt er nok å skyte ballen bakover med undersiden av sålen. Da blir pappa så fornøyd!

På lørdag, når pappa var syk også, var jeg et par timer sammen med Sigrid. Det var gøy! Vi bygde hytte, og lekte og kosa oss og lo!

Denne helga har jeg begynt å tillate mamma og pappa å gå ut av soverommet mitt igjen før jeg sovner. Men jeg vil fortsatt prate litt med de, gjennom dørene.

1 Comments:

At 29/12/06 13:24, Blogger Berit said...

Ja, så fikk jeg da til slutt sjekket deres blogg også(eller Amund sin da - men jeg tipper jo at foreldrene har en finger med i spillet..). Koselige oppdateringer fra familielivet!

 

Legg inn en kommentar

<< Home