torsdag, mai 11

Jeg utvikler meg i fotball!

Det er en ting jeg gjerne skulle fortalt dere om for lenge siden, mens det enda var nytt og spennende, nemlig hvor god jeg er blitt i fotball. Nå er jo disse tingene ingen sak. Disse bildene og prestasjonene er fra et par tre måneder tilbake, nemlig (i februar), mens jeg enda bare var ca. 1,5 år!

Her ser dere meg som skyter ballen i mål i gangen. Avstanden fra andre enden av kjøkkenet og til mål er nærmere 8 meter! Gjett hvem som kan score flere ganger på rad fra den avstanden, da vel?

Jeg er blitt veldig flink til å kaste ballen opp i lufta, og sparke til den på volley. Den kan gå rimelig langt da! Enda bedre blir det når jeg holder ballen konsentrert over hodet og slipper den, for så å sparke. Ballen fyker vanligvis ganske langt. (Men ikke så langt som når Pappa - eller Pappaldinho som jeg kaller ham - sparker uteballen høyt, høyt opp i lufta. Da hyyyler jeg i ekstase!)

Pappa mener at jeg trolig er god nok for Tufte nå, men at jeg må fortsette å jobbe for å kunne spille for Liverpool en dag. Da må jeg jobbe blant annet med teknikk, og med taktikk. Her diskuterer jeg taktikk med John. Han er eldre enn meg og har mange gode tips å komme med.

Må bare si det! Fotball er interessant!

(Kanskje det er derfor pappa ikke får oppmerksomheten min nok til å få bildet av fjeset mitt når jeg spiller?)